Strategische planningsprocessen, een nieuwe generatie medewerkers

Strategische planningsprocessen, een nieuwe generatie medewerkers

Strategische planningsprocessen, een nieuwe generatie medewerkers

Hoe strategische planningsprocessen te gebruiken in PR-campagnes

Het beheren van de promotie van een bedrijf vereist altijd een zekere mate van strategische planning, ongeacht in welke branche u werkt of hoe competitief uw niche is. Je wilt natuurlijk nooit blindelings beginnen – elke goede campagne begint met een plan dat wordt gebouwd voordat de eerste taak is voltooid. Hoewel het strategische planningsproces (SPP) misschien een vreemde variatie lijkt op de term “bedrijfsplanning”, is het eigenlijk een term die wordt gebruikt om een ​​zeer geavanceerde benadering te beschrijven voor het voortdurend ontwikkelen en implementeren van plannen. Dit is hoe u SPP kunt gebruiken in uw volgende PR-campagne. Het iMARS-team heeft dit advies lange tijd met succes opgevolgd.

Begin met de juiste middelen

Wanneer u uw eerste SPP ontwerpt, moet u uw beslissingen baseren op nauwkeurige informatie. SPP-ontwikkeling is een diepgaand onderwerp geworden in de bedrijfsadministratie, dus u moet over de nodige competentie beschikken voordat u SPP gaat implementeren in uw PR-campagnes.

Gebruik workflow-kaarten

Het maken van een visuele kaart die als blauwdruk voor het proces zal dienen, is een effectieve manier om complexe plannen tot leven te brengen en productieve brainstormsessies te houden. Deze aanpak helpt wanneer u een diverse PR-campagne voert die verschillende soorten marketing omvat.

Identificeer de belangrijkste aandachtsgebieden

Elke PR-campagnemanager moet bepalen welke acties en taken het eerst worden uitgevoerd, om geen tijd te verspillen aan verspilde inspanningen. Een van de belangrijkste componenten bij het ontwikkelen van een SPP voor een PR-campagne is dus weten waar u moet beginnen op basis van een grondige analyse van uw KPI’s.

Ontwikkel precieze doelen

Elke bedrijfsstrategie wordt geïmplementeerd met als doel een zeer specifieke reeks doelen te bereiken. Om het gewenste resultaat te bereiken, is het altijd het beste om aan het begin van elk project een finishlijn te voorzien en vast te stellen. Voor de meeste klanten en projecten zal het doel hetzelfde zijn: een aantrekkelijke publieke merkreputatie creëren en behouden. Maar om dit te laten gebeuren, moeten van tevoren bepaalde doelen worden gesteld.

Maak een realistisch en duurzaam schema

Nu u precies weet waar u aan werkt, waarop u zich moet concentreren en hoe u een professioneel opgemaakte SPP voor uw PR-campagne kunt ontwikkelen, is het tijd om een ​​tijdlijn te ontwikkelen die zal leiden tot een tijdige voltooiing van het project. Door duidelijke uurlijkse, dagelijkse of wekelijkse verwachtingen te stellen, kunt u de drijvende kracht zijn achter een uiterst productief team.

Vergeet niet uw voortgang bij te houden

Tot slot is het belangrijk om te onthouden dat het bijhouden van de voortgang bijna net zo belangrijk is als het maken ervan. Immers, als u de impact van uw inspanningen in een meedogenloze PR-campagne niet kunt bewijzen, heeft al het bovenstaande geen zin.

Hoe u Gen Z in 2020 kunt rekruteren, ontwikkelen en inspireren

De studie van het Human Resources Institute bij Kronos Incorporated, “Hoe word je een beste werkgever voor generatie Z”, laat zien hoe werkgevers over de hele wereld het meest effectief talent van de volgende generatie kunnen aantrekken, ontwikkelen, motiveren en behouden. Ongeacht hoe succesvol een werkgever is in het ontwikkelen en motiveren van hun personeel, is werken in hetzelfde bedrijf gedurende een hele carrière conceptueel tot het verleden. Generatie Z begint net met hun carrière en denkt dat ze veel kunnen profiteren van hun werk in verschillende bedrijven en verschillende industrieën. Geld beslist: meer dan de helft van de respondenten in de wereld (54%) zegt dat loon de belangrijkste factor is bij het aanvragen van hun eerste fulltime baan.

Flexibele maar stabiele roosters zijn een must: 1 op de 5 Gen Z zegt een consistent en voorspelbaar werkschema te willen (21%), en verwacht dat werkgevers flexibel zijn (23%). Niet alle voordelen zijn hetzelfde: personeelsbeloningen zoals gratis snacks, happy hours en vergoedingen voor de sportschool zijn verleidelijk, maar traditionele voordelen (zoals ziektekostenverzekering, pensioenplan, levensverzekering) hebben de voorkeur.

Rood licht voor Gen Z: vertraagde reactie van recruiter is voor 44% van de respondenten een grote belemmering voor het accepteren van een baan. Hetzelfde geldt voor negatieve online beoordelingen van werknemers (41%), app-portals die niet mobielvriendelijk zijn (29%) en vacatures die er verouderd uitzien (24%). Klanten zijn belangrijk: 1 op de 4 Gen Z zegt dat een negatieve houding van de klant ten opzichte van de organisatie ervoor zorgt dat ze minder bereid zijn om voor het bedrijf te werken.

Waarom introverte mensen het goed kunnen doen in de PR-wereld

Het betreden van de wereld van PR kan eng zijn voor een introvert persoon. Als je aan de klassieke PR of accountmanager denkt, denk je aan iemand die extravert en zelfverzekerd is en zonder problemen een gesprek kan beginnen in een kamer vol vreemden. De waarheid die ik heb ontdekt toen ik in de branche werkte, is dat hoewel klassieke extraverte kwaliteiten ongelooflijk goed geschikt zijn voor een PR-professional, introverte mensen veel kwaliteiten hebben die hen niet alleen helpen te overleven, maar ook te slagen in de wereld van PR.

Introverte mensen luisteren beter

Volgens de Harvard Business Review zijn goede luisteraars degenen die niet alleen zwijgen wanneer anderen spreken, maar ook kunnen waarnemen wat de andere persoon zegt en zich in hun situatie inleven. Omdat introverte mensen minder snel de aandacht op zichzelf willen vestigen in een gesprek, zullen ze het gemakkelijker vinden om een ​​ondersteunende rol te spelen in het gesprek door de ander het gevoel te geven dat ze worden gehoord en gewaardeerd.

Introverte mensen geven evenwichtige antwoorden

Introverte mensen gaan bedachtzaam om met de media, journalisten en andere teamleden. Door de tijd te nemen om uw gedachten en ideeën te prioriteren, kunt u domme fouten voorkomen.

Introverte mensen bereiden zich zorgvuldig voor op vergaderingen

Een van de belangrijkste onderdelen van de sociale interactie van een introverte persoon is het vermogen om een ​​belangrijk discours aan te bieden voor discussie of ontmoeting. Het is sterk afhankelijk van voorbereiding om gedachten en ideeën te ordenen en verschillende standpunten te kennen.

Introverte mensen geven de voorkeur aan kwaliteit boven kwantiteit

Omdat introverte mensen socialiseren vervelend vinden, is de kans groter dat ze kiezen met wie ze contact willen opnemen en hoe ze die bepaalde journalist of publicatie het beste kunnen benaderen. Dit helpt op zijn beurt om langdurige en meer onderling verbonden relaties met de media op te bouwen. Dit betekent dat advertenties minder snel worden genegeerd, omdat journalisten weten dat hun tijd niet zal worden verspild.

Ignor TV is een vreemde keuze voor een groot merk

Als je grote budgetten hebt en videoadvertenties maakt, heeft het geen zin om een ​​tv-campagne op te geven. De gemiddelde maandelijkse tv-advertentiecampagne in de VS wordt 1,8 miljard keer bekeken, waarmee 92% van de Amerikaanse bevolking wordt bereikt. Ongeacht wat marketeers voorspellen, blijft televisiereclame – althans voorlopig – een uiterst effectief medium voor grote merken.

En als je grote budgetten hebt en videoadvertenties maakt, heeft het geen zin om de tv op te geven tijdens bijvoorbeeld de kerstcampagne, zoals The Gap vorig jaar deed. Ondanks een verhoging van het advertentiebudget dit jaar, kocht het merk geen tv-tijd voor zijn vakantiecampagne. In plaats daarvan was het mediateam van Gap van plan om op internet en sociale media te adverteren. De focus op digitale media is zeker logisch gezien de focus van The Gap opnieuw op het bereiken van een jonger publiek. Het is echter 89% van de kijkers tussen 18 en 34 jaar die live tv-advertenties bekijken, dus het is vreemd dat de Gap geen televisie in zijn seizoensmix heeft opgenomen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/