Zeven vette jaren
Image default
Marketing

Kunnen de nadelen van kortingscodes worden beperkt

We hebben vastgesteld dat kortingscodes een positieve invloed kunnen hebben op het bedrijf, maar er zijn mogelijke valkuilen die de conversie en winstgevendheid kunnen verminderen.

Zijn er manieren om de nadelen te verminderen met behoud van de voordelen? Wij geloven dat die er zijn. Onze praktische tips voor het gebruik van digitale kortingsbonnen zijn onder meer:

 

Gebruik 3 soorten kortingscodes

Door openbare kortingscodes te gebruiken, is de korting voor iedereen zichtbaar. Openbare kortingscodes werken uitstekend voor die traditionele verkoopperiodes in januari en het einde van de zomer. In die gevallen zal het winstgevender zijn om grote kortingen op de voorraad van vorig seizoen te nemen dan deze helemaal niet te verkopen. Bekijk hier de Isolatieshop kortingscode.

Ook zorg je ervoor dat bezoekers je website niet verlaten als je openbare kortiingscodes gebruiken. Als je een optie tot kortingscodes op je website hebt geimplementeerd, dan kunnen klanten elders, op andere websites, op zoek gaan naar kortingscodes voor jouw website waardoor je deze klanten kan verliezen.

Dan zijn er kortingscode die beperkt toe te passen zijn. Ze zijn een geweldige manier om specifieke groepen mensen te targeten zonder dat elk lid van het publiek ervan op de hoogte is.

Misschien wil je deze codes gebruiken om de klanten die veel uitgeven aan te moedigen om te blijven uitgeven. Een kortingsbon van €50 aanbieden wanneer ze €500 of meer uitgeven? Of bied gratis levering en eenvoudig retourneren voor het leven, zodat de drempel om te bestellen lager wordt.

Ze zijn ook een geweldige manier om nieuwe klanten te targeten, met een incentive in de stijl van ‘eenmalig 50% korting op de eerste bestelling’. Tot slot zijn er beperkte kortingscodes. Winkeliers reserveren deze meestal voor klanten die mogelijk een probleem of klacht hebben gehad met de service. Ze zijn gericht op één gebruiker en worden slechts één keer gebruikt.