In tijden van economische crisis is het gebruikelijk voor bedrijven om te bezuinigen op sommige investeringen om meer geld te krijgen aan het eind van de maand. Het is echter noodzakelijk om voorzichtig te zijn bij het kiezen van de gebieden van het bedrijf die de bezuinigingen kunnen ontvangen. Het niet investeren in bijvoorbeeld visuele communicatie kan zeer schadelijk zijn voor de organisatie. Gevelreclame biedt hier fantastische mogelijkheden in. Investeren in visuele communicatie is namelijk op elk moment erg belangrijk, maar in tijden van crisis is het nog belangrijker. De belangrijkste oorzaak hiervan is dat mensen, net als bedrijven, ook kosten besparen. Met een beperkter budget is het gebruikelijk dat mensen kopen bij bedrijven die zich het meest onderscheiden in de markt. Immers, zoals het gezegde luidt, wie er niet gezien wordt, wordt niet herinnerd. In dit kader hebben we een lijst opgesteld met 3 voordelen van het investeren in gevelreclame in tijden van crisis. Zorg ervoor dat je het controleert! 1. Vraagt de aandacht van de klantenZe zeggen dat een foto duizend woorden waard is en dat is waar. Het is duidelijk dat de reclametekst zijn waarde heeft en veel bijdraagt aan de verovering van klanten voor het bedrijf. Het is echter het beeld dat als eerste zichtbaar is, vooral in de routinewedstrijd die mensen tegenwoordig hebben. Bij het ontwikkelen van terugkerende visuele communicatieacties, zoals merchandising, zal u de aandacht vestigen op mensen die geïnteresseerd kunnen zijn in de producten of diensten die u aanbiedt. 2. Versterkt het imago van het bedrijfMarketing- en PR-strategen onderscheiden de identiteit en het imago van bedrijven. In deze sector staat de identiteit voor wat het bedrijf werkelijk is, terwijl het imago de manier weergeeft waarop de organisatie door mensen wordt gezien. Zo is het ontwikkelen van een volledige visuele identiteit en het overnemen ervan in het reclamemateriaal van het bedrijf, maar ook in uniformen, gevelreclame , borden, enz. van fundamenteel belang om het positieve imago van de organisatie te versterken. 3. Verspreidt promotiesIn tijden van crisis zoeken mensen veel meer naar promoties omdat ze minder willen uitgeven en de producten die ze willen consumeren willen garanderen. Op deze manier voeren veel bedrijven, met name de detailhandel, veel promoties uit. In dit soort situaties is het belangrijk dat promoties effectief worden verspreid. Vergeet niet dat ongeveer 70% van de aankoopbeslissingen worden genomen op het verkooppunt, en daarom is het belangrijk om goede gevelreclame te maken.
|
