4 Handige tips om snel af te vallen voor een slank lichaam in de zomer

4 Handige tips om snel af te vallen voor een slank lichaam in de zomer

  • By :
  • Category : Gezondheid
  • Comment : 0
4 Handige tips om snel af te vallen voor een slank lichaam in de zomer

De zomer staat alweer gauw voor de deur. Of je nou een heerlijke strandvakantie hebt geboekt of lekker in eigen land blijft, je mag je lichaam best even showen in je zomeroutfits. Wil jij nog snel eerst een beetje afvallen voordat de zomer aanbreekt? Volg dan deze vier gouden tips.

1. Een goede voeding

Wat je eet heeft behoorlijk invloed op je gewicht. Wanneer je van plan bent om af te vallen, ga je voornamelijk letten op hoeveel calorieën je binnenkrijgt per maaltijd. Echter ben je wel even een tijdje bezig met uitzoeken hoeveel calorieën er in elke maaltijd zit. Deze moeite is helemaal niet nodig als je voor een maaltijdvervangende shake kiest voor het afvallen. Met deze shakes weet je precies hoeveel voedingsstoffen en calorieën je binnenkrijgt.

2. Zorg voor een gezonde voorraad

Afvallen begint met het kopen van gezond eten. Stel je eens voor dat je ’s avonds op zoek bent naar een laatste snack om te eten. Als je items zoals chips of een chocoladereep hebt gekocht, is het heel verleidelijk om deze te gaan eten in plaats van bijvoorbeeld een handje noten. Zorg dus dat wanneer je gaat winkelen in de supermarkt, je gezonde items zoals noten, peulvruchten, groenten en fruit meeneemt.

3. Blijf jezelf hydrateren

Naast het aanhouden van een goede voeding, is het belangrijk dat je dagelijks voldoende water blijft drinken. Door voldoende water te drinken bevorder je je stofwisseling, zodat vetten in lichaam sneller worden verbrand en je dus afvalt. Ben je al dat water soms even zat? Voeg dan wat citroendruppels of een muntblaadje toe, om een andere draai te geven aan je water.

4. Lekker bewegen

Natuurlijk kan je niet stil blijven zitten als je snel wilt afvallen. Zorg er daarom voor de je elke dag minimaal een half uurtje beweegt. Om je doorzettingsvermogen erin te houden kan je zelf bepalen hoe je beweegt, door bijvoorbeeld een rondje te fietsen of even naar de sportschool te gaan.